Route naar niets

Pastoor Kessels treedt terug

Beste parochianen!

Jullie hadden er lang op moeten wachten en eindelijk was het dan zover: een nieuwe pastoor. In het weekend van 2/3 maart mijn eerste H.Missen in deze parochiefederatie mogen vieren en kennisgemaakt. Bij het krijgen van de nieuwe bisschop zou ik als pastoor geïnstalleerd worden in deze parochiefederatie. Maar helaas zal ik niet de nieuwe pastoor worden. Graag leg ik het u uit.

Al enkele jaren loop ik tegen een burn-out aan, dat was bij het bisdom ook niet onbekend. Natuurlijk stel je jezelf dan de vraag: waar komt dit vandaan? Komt dit van het vele werk en de vele uitdagingen? Ligt dit aan de plaats waar ik benoemd ben? Nee, dat alles is het niet! Het zit veel dieper. God is mij aan het trekken naar het religieuze leven. Ik zit daarom innerlijk totaal niet op mijn plek als diocesaan (seculier) priester.

Omdat ik tegen een burn-out aanloop is het belangrijk dat ik nu snel rust neem. De laatste H.Mis in deze parochiefederatie zal zijn op zondag 2 juni om 11.00u in Echt. Daarna zal ik verhuizen naar een klooster om rust te nemen. Deken Lauvenberg zal administrator zijn en kapelaan Schreiber zal de pastorale taken op zich nemen.

Mijn periode hier in Echt e.o. is dus van zeer korte duur geweest. Toch dank ik jullie allemaal van harte voor de mooie samenwerking. Met name dank ik de kerkbestuursleden, kapelaan Schreiber en alle vrijwilligers! Laten we samen bidden voor een goede nieuwe pastoor die samen met de kapelaan en het kerkbestuur een geweldig team gaat vormen.

Hartelijke groet en Gods zegen!
Pastoor G. Kessels