Huwelijk

Huwelijk in de kerk

De aanstaande bruidsparen kijken met spanning en plezier uit naar “de grote dag” van de bruiloft en het huwelijk. Zij hebben naar elkaar toe de wens uitgesproken om als gehuwden samen de levensweg te bewandelen. Meestal via een ja-woord voor de wet.

Een huwelijk voor de kerk is niet meer vanzelfsprekend. Toch kun je ervoor kiezen om het jawoord ook te laten klinken in de kerk. Het kerkelijk huwelijk geeft een extra dimensie omdat je samen een plechtig verbond sluit ten overstaan van God in de kerk.
Samen met de pastoor wordt de kerkelijke viering voorbereid, en ingevuld op een manier die past bij beiden. Hierdoor krijgt iedere huwelijksviering een eigen kleur.

Wilt u ook een kerkelijk huwelijk in onze parochiefederatie neem dan contact op met het pastorale team en vul het aanvraagformulier in onderaan de pagina.

Jubilea

Regelmatig hebben wij een jubilerend echtpaar samen hun kinderen en kleinkinderen in ons midden. Meestal wordt dit jubileum gevierd tijdens een van de reguliere vieringen. Dan bidden wij uit dankbaarheid en om zegen over de toekomst.

Daarnaast zijn er jubilerende echtparen die graag een eigen dankviering wensen. Samen met de echtelieden of hun gezin wordt dan een viering samengesteld met een eigen en persoonlijke inbreng.

Aanmeldformulier Kerkelijk huwelijk
Stap 1 van 3