Eerste communie

Een jaarlijks geloofsfeest is het ontvangen van de eerste Heilige Communie tijdens de Eucharistie, welke in de regel op Hemelvaartsdag plaatsvindt.

Na een intensieve voorbereiding in school en in de kerk stroomt de kerk vol met prachtig geklede meisjes en jongens. Zij hebben tijdens de voorbereiding op een kindvriendelijke manier kennisgemaakt met het geloof. Ouders zijn nauw betrokken bij de voorbereiding, aangezien zij het eerste communieboekje samenstellen en de kerk versieren. Tijdens de presentatieviering worden de communicantjes voorgesteld aan de parochie en na de eerste communie is er nog een dankviering.

Het aanmeldformulier kunt onderaan de pagina vinden.

Wat is de communie​?

De Heilige Eucharistie of Heilige Communie is hoogtepunt en bron van het katholieke geloof.

Wekelijks komen wij samen om ons door het woord en het leven van Jezus te laten leiden. Dan beluisteren we de woorden van de Bijbel en delen samen het brood om Jezus te gedenken. Die gelovige ontmoeting met de Heer noemen wij “Eucharistie”. Maar wat betekent dat nu precies ? Zie daarvoor het filmpje.

Aanmeldformulier eerste heilige communie
Stap 1 van 4